Aktualnie mamy do czynienia z bardzo dużą ilością różnego rodzaju platform społecznościowych.
Każda ma swoją specyfikę, a co za tym idzie, korzysta się z nich w innych celach i w inny sposób.
Doprowadziło to do sytuacji, w której pojedyncza osoba nie jest w stanie korzystać ze wszystkich platform w sposób regularny, ponieważ musiałaby na to poświęcić niezliczoną ilość czasu. Dobiera więc media,
z których korzysta, pod względem interesujących dla niej treści, które może tam znaleźć.
Kluczowym więc, dla efektywnego wykorzystania mediów społecznościowych w rozwoju marki,
jest określenie, na których platformach jest najwięcej osób, które potencjalnie mogą zostać
klientami marki i dopasować komunikat oraz formę jego przekazu pod specyfikę danej platformy.
Dobieramy najbardziej efektywne media społecznościowe w oparciu o profil działalności firmy. Będziemy działać na tych platformach, gdzie jest największe prawdopodobieństwo skutecznego dotarcia do grupy docelowej.
Ma na celu stworzenie profilu osobowego potencjalnego klienta, czyli stworzenie modelowych profili, tzw. person. Prawidłowo opracowane persony są jasne, zwięzłe i skupiają się na informacjach demograficznych, psychograficznych i behawioralnych.
Określenie elementów, które wyróżniają produkt lub usługę na tle innych, przekładając się na konkretne korzyści dla klientów.
Każda platforma ma swoją specyfikę i inny rodzaj komunikacji z odbiorcami. Dopasujemy przekaz i format (grafika/ zdjęcie/ video) do charakterystyki konkretnego medium. Jest to najważniejszy punkt całego procesu, ponieważ ciekawe i angażujące treści przykuwają uwagę odbiorcy.
Na podstawie analizy zachowań grupy docelowej dobierzemy najbardziej korzystne dni i godziny do publikowania treści. Dzięki temu będziemy się pojawiać wtedy, kiedy najbardziej aktywni w internecie są nasi odbiorcy.
Definiuje w warstwie językowej sposób w jaki chcemy, by marka była postrzegana przez odbiorców. Wyraża jej osobowość i podstawowe wartości poprzez określony oraz świadomy dobór słów oraz komunikatów.
Jednym z kluczowych czynników komunikacji marki w internecie jest jej dostępność dla klientów. Konwersacja w komentarzach i wiadomościach pozwala zbudować relację z odbiorcą, dzięki czemu będzie się on w większym stopniu utożsamiał z marką.
Analiza wyników pozwala określić, które z działań i kanałów są najbardziej efektywne. Dzięki temu można zdefiniować kierunek rozwoju działań komunikacyjnych.