Zdecydowanie tak, ale pod jednym warunkiem, że mamy jasno zdefiniowane cele, które ta reklama ma zrealizować i faktycznie je realizuje.
Niestety bardzo często dochodzi do sytuacji, że na reklamy jest wydawany ogromny budżet, obiecywany jest wzrost sprzedaży w dalekiej przyszłości, a finalnie okazuje się, że z perspektywy firmy nic się nie zmieniło, a pieniądze po prostu przepadły.
Kluczowe jest więc odpowiednie przygotowanie kampanii reklamowej, które polega na zdefiniowaniu
celu biznesowego, określeniu jakie cele pośrednie reklama będzie realizować i dlaczego akurat takie,
i co najważniejsze, optymalizacji reklam na podstawie analizy wyników - pozwala to na jak najefektywniejsze wydatkowanie środków, żeby osiągnąć założony cel biznesowy niższym kosztem,
lub wygenerować więcej wyników.
Dzięki temu możesz na bieżąco kontrolować wydatki i osiągane wyniki, porównywać je z założeniami
i estymacjami. Masz pewność, że tym razem Twoje środki są wydatkowane w racjonalny sposób
i zrealizują postawiony cel biznesowy.
Powód, dla którego klient ma uwierzyć w naszą ofertę. Jako marka oferując produkt lub usługę proponujemy klientom konkretne rozwiązania, składamy tym samym jakąś obietnicę. RTB powinien być wiarygodny, niepodważalny i unikalny.
Ma na celu stworzenie profilu osobowego potencjalnego klienta, czyli stworzenie modelowych profili, tzw. person. Prawidłowo opracowane persony są jasne, zwięzłe i skupiają się na informacjach demograficznych, psychograficznych i behawioralnych.
Określenie elementów, które wyróżniają produkt lub usługę na tle innych, przekładając się na konkretne korzyści dla klientów.
Jasno określony cel biznesowy pozwala na odpowiednie zaplanowanie działań, które doprowadzą do jego realizacji. Na tym etapie określa się również KPI - czyli wskaźniki, które będą na bieżąco pokazywały w jakim stopniu realizowane są odpowiednie założenia biznesowe i marketingowe. Każdy etap lejka marketingowego realizuje inne cele i założenia, dlatego kluczowe jest, żeby na podstawie KPI analizować efektywność wydawanego budżetu.
Stworzenie modelu obrazującego interakcję klienta z marką, na zasadzie ścieżki, którą przebywa od pierwszego zetknięcia z firmą, przez wpływ na opinię o niej i jej produktach, aż do zakupu produktu lub usługi.
W oparciu o lejek marketingowy i KPI dobierane są najbardziej efektywne miejsca docelowe, w których będą prowadzone działania reklamowe, żeby zrealizować założone cele biznesowe.
Każda platforma, a także każdy etap lejka marketingowego, ma swoją specyfikę i wymaga dostosowania komunikatu. Reklamy na różnych mediach, przy tym samym przekazie, będą wykorzystywały inny format - grafika, animacja lub video. W zależności od poziomu lejka przekaz będzie się różnił, ponieważ cel w jakim wyświetla się reklama jest na każdym etapie inny.
Optymalizacja reklam pozwala na efektywniejsze wydawanie budżetu, a co za tym idzie - realizację celu biznesowego niższym kosztem. Analiza wyników pozwala określić, które grupy docelowe, działania i kanały są najbardziej efektywne.