Często zdarza się, że firmy mimo mocnej i ugruntowanej pozycji na rynku nie są wystarczająco medialne
i rozpoznawalne, a o sukcesach, którymi warto byłoby się pochwalić jak najszerzej, nikt nie słyszał.
W tym przypadku warto jest postawić na działania PR-owe, które dzięki publikacjom w popularnych mediach pozwolą zwiększyć świadomość i rozpoznawalność marki. Dodatkowym atutem jest zbudowanie większej wiarygodności firmy, która może pomóc chociażby w uzyskaniu zewnętrznego finansowania na rozwój.
W zależności od przyjętych założeń strategicznych, działania PR-owe mogą realizować różne cele i są one uzależnione od tego, co finalnie chcemy dzięki nim osiągnąć.
Jasno określony cel marketingowy, który ma zrealizować kampania PR-owa, pozwala na odpowiednie zaplanowanie działań. W zależności od obranego celu, który może wynikać bezpośrednio ze strategii marketingowej, dostosowuje się wybór odpowiednich mediów, przekazu i formy.
Ma na celu stworzenie profilu osobowego potencjalnego klienta, czyli stworzenie modelowych profili, tzw. person. Prawidłowo opracowane persony są jasne, zwięzłe i skupiają się na informacjach demograficznych, psychograficznych i behawioralnych.
W zależności od postawionego celu marketingowego jaki ma zrealizować kampania dobiera się odpowiednie media do współpracy. Branżowe sprawdzą się lepiej w kontekście bardziej specjalistycznych tematów, które mogą zainteresować węższą, ale bardziej zaangażowaną grupę. Mainstreamowe natomiast idealnie wpasują się w szeroko zakrojone kampanie na zwiększenie świadomości marki.
Wybranie odpowiedniej formy, takiej jak wywiad, artykuł ekspercki czy komentarz do aktualnych wydarzeń, a także dopasowanie odpowiedniego przekazu, a także języka, jest kluczowe dla kampanii PR-owej, aby zrealizowane zostały założone cele.
Analiza wyników pozwala określić, które z działań, mediów i form są najbardziej efektywne. Dzięki temu można podjąć regularną i stałą współpracę z mediami, które będą najefektywniejsze.